Soon there will be dark

Snart kommer mörkret. Seriöst.. sommarn är typ slut nu :S vad fan.
Vad hände? :S Tio veckor. bara hejdå. Vafn. De skulle ju vara sommaren av alla somrar.
Men det var de ju inte.
Måste fan .. flytta utomlands. Orkar inte med hösten och vintern.
Jag är en sån där deprissionsmänniska. Hösten och vintern är ingenting för mig, det är mörkt, allt blåser och man tänker bara på mörka saker.
Mörkret är inte bra för mig. Nej, verkligen inte. Man får såna där ångest känslor i hela kroppen.
Det funkar när man kommer ut, det blåser lite fina gulröda löv runt omkring, ljudet som tåget avger hörs på håll och man hör bilarna köra på vägen, när man har lockat håret under en grå stickad mössa och har en färg glad lång halsduk virad runt halsen, och en sån där snygg höstkappa och varma stickade kläder.
Då man tänker på nått fint.
Men sen ska man gå hem efter skolan, då är det mörkt och klockan är bara fyra. När man kommer hem får man tända alla lampor och så sätter man på datorn, hittar nått att göra på någon sida och sen finns det ingenting att göra längre.
Och när man vaknar dagen efter vaknar man i mörker.
Jag pallar inte mörkret. Det är fel. Fuck ångest. Och fuck mörker, och allt man aldrig gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0