15 september

Jag läste precis tessies blogg (http://cpidiotdampbarn.blogg.se) , och hon skrev något smart om att hon är en tänkareoch så. Varför jag säger det här är för att jag verkligen kände igen mig i hennes tänkande. Det handlar inte om kärlek för min del, men massor annat. Hur känslor förändras vare sig man vill eller inte, att man alltid tänker tillbaka och ser saker helt annorlunda och undrar vad man har gjort för fel, och vad man har kunnat gjort bättre.
Det är otroligt jobbigt att tänka så. - jag har gjort precis som henne, slutat tänka så! Ibland kan dessa tankar komma upp igen "tänk om jag gjort så ist.. lalala", men då tänker jag för det mesta, "nej Anna. håll käften. du är värd något bättre än att bara gå och fundera på saker som du endå aldrig kommer finna svar till. Du lever idag - inte igår. Look forward".

Och helt seriöst, om man tänker så blir allt så mycket bättre. Man kan inte göra något åt det som har hänt men man kan försöka göra det som händer till det bästa!

with love, anna wanqvist.

Kommentarer
Postat av: tessie

uuh^^ söötnos, helt sant- man kan inte ändra det som hänt och de är det man måste försöka inse. <3

2008-09-16 @ 22:54:57
URL: http://cpidiotdampbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0