Jullov!

God dag!

Här sitter jag vid min rätt så oanvända blogg. Det är svårt att komma ihåg att man ska skriva, även fast man tänker på att man ska börja skriva varje dag. Det kan ju bli intressant och läsa, senare liksom. Idag slutade vi skolan för den här terminen.
ÄNTLIGEN!
Nu ser jag fram emot ett skönt lov med mycket julklappar, julmat & den självklara kärleken! :)

Vi fick våra första betyg genom tiderna idag. Blev definitift inte nöjd. Jag har ju vart borta väldigt VÄLDIGT mycket den här terminen, det har vart massa strul med jättemycket annat. Men that's teenagers life's. Men det ska det bli ändring på nästa termin! Ska försöka plugga minst en timma varje dag. Måste ju tänka på framtiden. Dom som inte har betyg än kan bara vara glada, det är pain.
 
Jag fick iallafall 2 mvg, idrott & so. 6 Vg, 6 G och 1 Ig. Ig:et var från träslöjden. Kommer inte så bra överens med läraren där. Så det blev inte något höjdare alltså. Men nästa termin har jag syslöjd, där är läraren jättebra. Och i nian får man välja vad man vill ha, trä eller sy. Då tar jag sy såklart. Så jag slipper det där ändå!

Veckan har vart rätt stressig. Julklappar och allt måste inhandlas, kläder till jul, nyår osv. måste också bosätta sig i min garderob. Var inne i lördags och shoppade lite, då köpte jag en jättefin ballongklänning som det kallas. Den var silvrig med en stor rosett fram. Jättekul! Matchande skor, leggings, armband&halsband. Perfekt!

Igår var jag och Petra inne i haninge och fixade lite mer julklappar.(Med tanke på att jag glömde köpa det på lördagen). Vi köpte till varandra och till andra vänner/familj.

Sen kom vi hem, jag sov hos Petra och i morse började vi för första gången 09.50. Min längsta sovmorgon. Ever. SKÖNT. Vi lockade håret och fixade oss, sen gick vi till den efterlängtade skoldagen.
 
Först hade vi som vanligt show i aulan, eller ja, vi kollade. Den var K. Sen kom lärar laget som vanligt, dom är så jävla roliga! Haha!, i år gjorde dom en show som kallades "Tomte 2007" istället för "Idol 2007", samma skylt och allting. Haha, Det var "tio bidrag", en jury och en värd. Haha, Första bidraget(även det bästa, roligaste) var "fjortisarna" haha, alla höll på att dö när dom kom in!, fjällräven jackor och värsta perukerna, mobiler osv. HAHA SÅ JÄVLA KUL! Sen var det inte mycket mer. Vi gick upp i klassrummet fikade och fick betygen, min klass är rätt bra faktiskt. Alla känner varandra rätt bra nu. Vi har gått sen trean. Det är kul! Sofie, en av våra mentorer sa idag att hon tyckte att vi har blivit mycket bättre, och att innan dom fick oss(i sjuan) varnade alla lärare för att vi var så stökiga och jobbiga, stökigast på gröndal typ.. haha men det tyckte dom hade förändrats stort. Så det e ju bra!
  
Idag ska jag vara med Johan ett litet tag och sen efter det har jag lovat Josefine. Imorgon ska jag klippa/färga håret. Hoppas det blir bra! Redo för en förändring.

Ha det bra!, synes och höres.


 
Klassen på tekniska museet den här terminen. VÄRLDENS BÄSTA KLASS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0